افیلیت مارکتینگ ، بازاریابی مشارکتی یا همکاری در فروش
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)، بازاریابی مشارکتی یا همکاری در فروش در واقع معرفی محصول افراد و شرکت های دیگر با هدف فروش بیشتر یا افزایش ترافیک است. در ازای این کار کمیسیون یا مبلغی برای هر بار فروش (یا افزایش لید و ترافیک) به منتشر کننده پرداخت می‌‌شود. این کمیسیون معمولاً درصد اندکی از مبلغ فروش است اما گاهی اوقات ممکن یک مبلغ ثابت نیز به ازای هر فروش پرداخت شود.

در فرآیند همکاری در فروش سه مفهوم مهم وجود دارد که برای درک بیشتر این نوع بازاریابی با آن‌ها آشنا می‌شویم:

فروشنده (Merchant)

فروشنده که با عناوین فروشگاه یا برند نیز شناخته می‌‌شود، شخص یا شرکتی است که محصول را تولید کرده است. فروشنده می‌تواند یک شرکت بزرگ و یا یک شخص باشد.

افیلیت مارکتر یا بازاریاب افیلیت (َAffiliate Marketer)

افیلیت مارکتر، منتشرکننده یا ناشر تبلیغات نیز می‌تواند یک شخص یا کل یک شرکت باشد. ناشر یک یا چند محصول فروشنده را معرفی کرده و سعی می‌کند تا مشتریان بالقوه از ارزش محصول آگاه شوند و در نهایت آن ها را قانع کند تا محصول را بخرند.

مشتری یا مصرف کننده (Consumer)

مشتری کسی است که محصول فروشنده را خریداری می‌کند و به او سود می رساند.

شبکه افیلیت (Affiliate Network)

شبکه فروش یک شرکت واسطه بین فروشنده و ناشر است. این شرکت قراردادها را تنظیم، پرداخت ها را کنترل و مدیریت می‌کند. شبکه افیلیت همچنین دارای یک دیتابیس از فروشنده ها و محصولاتی است که ناشر می تواند انتخاب کند که کدام یک را معرفی کند.

مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ

مزایای افیلیت مارکتینگ

شکی وجود ندارد که افیلیت مارکتینگ ارزش این همه توجه را دارد، تنها کافی است نگاهی به رشد این روش بازاریابی داشته باشیم. وب‌سایت معتبر Statista تخمین می زند که ارزش صنعت بازاریابی مشارکتی در سال 2022 به 8.2 میلیارد دلار خواهد رسید در حالی که ارزش آن در سال 2017 حدود 5.4 میلیارد دلار بوده است.
با این که ارزش این صنعت نشانه خوبی از موفقیت این روش بازاریابی است، اما می توانیم موارد زیر را هم از مزایای افیلیت مارکتینگ بدانیم:

  • اجرای آسان

شرکت های فروشنده محصول برای فروش بیشتر محصول خود نیازمند یک تیم بازاریابی دیجیتال هستند تا با روش های مختلف فروش محصول یا خدمات خود را افزایش دهند. اکثر این روش‌ها نیازمند صرف هزینه، زمان و نیروی انسانی زیادی هستند. اما در روش بازاریابی افیلیت شما نگران انجام وظایف سنگینی مثل توسعه و اجرای کمپین‌های بازاریابی، پشتیبانی مشتریان، ارسال محصول و ... نیستید.

  • ریسک و هزینه پایین

اگر شما در سیستم افیلیت یک فروشنده باشید تنها در صورتی هزینه خواهید کرد که محصول شما فروخته شود یا افزایش کلیک، بازدید یا لید داشته باشید. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که به هدف بازاریابی خود می‌رسید و اگر هم نرسید، هیچ هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اید.

اگر یک افیلیت مارکتر باشید باز هم ریسک این نوع بازاریابی برای شما پایین است. شروع یک کسب و کار نیازمند هزینه‌های مختلف مثل خرید محصول، پرداخت حقوق کارمندان، اجاره و خرید تجهیزات مختلف است. این هزینه‌ها باعث پرهزینه در نتیجه پرریسک شدن راه اندازی کسب و کار می‌‌شوند. با این نوع بازاریابی شما تنها نیاز به یک وبسایت یا صفحه‌ای در شبکه‌های مجازی دارید. حتی اگر این کار جواب ندهد باز هم شما تنها وقت خود را صرف کرده‌اید و پول زیادی خرج نکرده‌اید.

  • قابلیت توسعه آسان

یک فروشنده معمولی تنها محصولات یک شرکت را می‌فروشد ولی یک بازاریاب افیلیت می‌تواند همزمان محصول شرکت‌های زیادی را معرفی کند و از تمام آن‌ها کمیسیون دریافت کند.

بهتر است یک نکته را همیشه در نظر داشته باشیم که افیلیت مارکتینگ بر مبنای اعتماد بنا شده است. شما می‌توانید محصولات بی‌شماری را بفروشید. اما بهتر است محصولی را بفروشید که خودتان از آن استفاده می‌کنید یا از عملکرد آن اطمینان دارید.

معایب افیلیت مارکتینگ

با وجود مزایایی که به آن ها اشاره شد، افیلیت مارکتینگ معایبی هم نسبت به سایر روش‌های دیجیتال مارکتنیگ دارد که در اینجا آن ها را مرور می کنیم:

  • نیاز به صبر زیادی دارد

افیلیت مارکتینگ راه یک شبه پولدار شدن نیست! برای کسب درآمد از این روش، افزایش مخاطبان، کسب اعتماد و تأثیرگذاری بر آن ها، نیاز به زمان و حوصله زیادی خواهید داشت.

  • عدم پرداخت ثابت

در این روش دیگر خبری از پرداخت های منظم ماهانه نیست. برنامه‌های افیلیت بر اساس کمیسیون هستند. چون کمیسیون‌ها مرتبط با اقدام خاصی از سمت مشتری است، بنابراین کمیسیون‌های دریافتی هر ماه ممکن است متغیر باشد.

  • نداشتن کنترل بر برنامه افیلیت

ناشران تبلیغ باید بر اساس قوانین شرکت های ارائه دهنده برنامه افیلیت یا همان شبکه افیلیت عمل کنند. این قوانین شامل نحوه تبلیغ محصول هم می‌‌شود. همه باید قوانین یکسانی را رعایت کنند، بنابراین رقبا باید خلاقیت زیادی داشته باشند تا خود را از دیگران متمایز کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست